İncil'in Güvenilirliği
a. Asıl İncil değiştirildi mi? b. İznik Konseyinde dört İncil mi seçildi? c. Asıl İncil, Barnabas İncil’i değil mi? İnsanların zihnine yerleşmiş bir başka masal da asıl İncil’in eskiden beri Vatikan’da saklandığıdır. İddia edilen bu İncil yeni keşfedilen ve bugün bulunup okunması çok kolay olan Barnabas İncil’idir. Aslında Barnabas İncil’inin en eski nüshası İtalyanca olup 16.yy’da yazılmıştır, dolayısıyla tarihe dayandığı söylenemez. Sanılanın aksine, bu İncil içerik bakımından çelişkilerle doludur. En basit olarak, yazar kendini İsa Mesih’in havarisi Barnabas olarak tanıtmaktadır. Fakat ne ilginçtir ki İsa Mesih’in Barnabas adında bir havarisi yoktu. Sonra daha ciddi çelişkiler de ortaya çıkıyor: Barnabas kitabının 152. bölümünde İsa’nın Nasıra’dan gemiye binip Kudüs’e gemiyle gittiğini yazar, fakat ne Kudüs’te ne de Nasıra’da deniz vardır. Nasıra kendisine en yakın göl olan Celile gölünden 25 km. uzaklıktadır ve o gölde gemiyle Kudüs’e ulaşmak mümkün değildir. Bu, “Ben Ankara’dan Diyarbakır’a gemiyle gittim.” demeye benzer. Demek ki yazar İsrail topraklarına yabancıydı. Bir diğer çelişki şöyle: Barnabas İncil’ine göre (bölüm 3 ve 217) Pontius Pilatus, İsa’nın hem doğumunda hem de ölümünde Yahudiye (Filistin) ilinin Roma valisiydi. Oysa İncil ve o dönemdeki tarihçilere göre Pilatus M.S. 26 yılında İmparator Tiberius döneminde vali atandı (Luka 3:1). Ayrıca 1961 yılında Filistin’de arkeologlar tarafından yapılan bir kazıda Pilatus’un Tiberius döneminde vali atandığını kaydeden bir taş levha bulunmuştur. Barnabas gerçekten İsa’nın öğrencisi olsaydı Pilatus’un vali atandığı tarih konusunda yanılmazdı. Bunlar ve bunlara benzer daha birçok hatadan dolayı teologların ve tarihçilerin bu kitabı ciddi bulmamaları gayet yerindedir ki günümüzde birçok din âlimi bile Barnabas İncil’inin 16. yüzyılında İslamiyet’e geçmiş bir İtalyan papaz tarafından yazıldığını kabul etmektedir. d. Peki, Tevrat ve Zebur ne oldu? |
|